Kawa na wiele sposobów. Zobacz z czym można ją łączyć

Dla wielu z Nas słowo „kawa” kojarzy się nie tylko z samym napojem, ale często z jej słodkim uzupełnieniem. Wybierając się z kimś „na kawę” od razu prosimy o zaserwowanie do niej dodatku. Dobra kawa i dobre ciasto… Mniaam, czego chcieć więcej. Gdy masz ochotę na coś słodkiego do kawy, niekoniecznie musi być to ciasto, ciasteczka czy inny wysokokaloryczny deser. Obecnie popularne stały się wszelkie dodatki, słodziki i syropy do kawy, które są idealną alternatywą zamiast zwykłego cukru. Taki wybór zaspokoi Twoją potrzebę słodkości bez konieczności dostarczania sporej dawki kalorii. Poznaj kilka ciekawych rozwiązań!

1. Kawa z cynamonem

Cynamon to popularna przyprawa o charakterystycznym i mocnym smaku. Często dodawana do ciast, deserów, dań, czy napojów. Posiada właściwości rozgrzewające, dlatego jest idealnym dodatkiem do kawy w chłodne jesienno-zimowe wieczory. Przyprawa ta korzystnie wpływa na nasz organizm, przyśpiesza przemianę materii, reguluje procesy trawienne. Wzmacnia naszą odporność dzięki właściwościom antybakteryjnym, przeciwwirusowym i przeciwzapalnym. Cynamon do kawy może być dodawany w tradycyjnej formie, lub w postaci syropu.

2. Kawa z amaretto

To połączenie także bez wątpienia zagwarantuje nam rozgrzanie i pobudzenie. Amaretto jest włoskim likierem wytworzonym z migdałów i pestek moreli. Jego smak jest słodki i mocno migdałowy, z lekko gorzkawą nutą. Połączony z kawą, dodaje jej wykwintności, a nam pozwala na chwilę oderwać się od codziennej rutyny.

3. Kawa z syropem karmelowym

Idealna alternatywa dla osób kochających słodkości. Karmel mocno wyróżnia się w świecie cukierniczym. Stał się bardzo powszechny, trudno wyobrazić sobie cukiernie bez tego dodatku. Ma wielu swoich fanów, a ostatnimi czasy znacząco zaistniał słony karmel. Mimo że zaliczany jest do dodatków bardziej kalorycznych, wystarczy kilka kropel takiego syropu, by kawa uzyskała niepowtarzalny, bardzo słodki posmak.

4. Kawa z kokosem

Takie połączenie przeniesie nas w niezwykłe, tropikalne miejsce. Orzechy kokosowe są bardzo powszechne w gastronomi, ze względu na ich słodki, uniwersalny smak, który dobrze współgra ze smakami gorzkimi, słodkimi i słonymi. Kokos jest wartościowym elementem diety. Zawiera mnóstwo witamin, m.in. C, E, K oraz jest cennym źródłem żelaza, magnezu i cynku. Do kawy można dodawać go w postaci syropu, mleczka kokosowego, czy wiórków kokosowych.

5. Kawa z masłem orzechowym

Idealne połączenie kofeiny i wartościowej porcji białka. Masło orzechowe mimo swojej dość wysokiej kaloryczności, jest składnikiem zdrowej diety, poprzez obecność białka, błonnika, witamin i minerałów. Taka kawa z pewnością rozjaśni Twój umysł i dostarczy Ci sporej dawki energii na resztę dnia. Wystarczy niewielka ilość masła orzechowego, by uzyskać smaczny, niecodzienny efekt.

A może jednak alternatywa?

W wielu krajach na świecie, zwłaszcza tam, gdzie średnia temperatura w ciągu dnia nieco odbiega od normy ze względu na kłopoty z przyswojeniem laktozy pije się kawę w formie espresso. Co więcej, prosząc o kawę w kawiarni od razu otrzymamy espresso. Gdzie tu jest alternatywa? A mianowicie, mimo iż espresso to tylko 30 ml naparu to dla niektórych mieszkańców wspomnianych krajów z cieplejszym klimatem wypicie go to rytuał porównywalny z siedzeniem 2 godziny przy Latte z syropem karmelowym i najlepszą przyjaciółką po drugiej stronie stolika, a drugim wyborem w tym przypadku jest zjedzenie ulubionego rogalika z czekoladą lub ciastka brzoskwiniowego do wspomnianego espresso.